Čerčanský Chlum - Mezihoří -Čerčany

Črvrteční odpoledne 5.5.2016

S kamarádkou jsme se shodly, že jsme naši místní horu Čerčanský Chlum (530 m) tento rok ještě "nepokořily". A tak jsme se rozhodly to změnit. Dnešní odpoledne bylo na "výstup" téměř ideální, po včerejším dešti a zimě nebylo už naštěstí ani stopy. Sluníčko nám dopřálo krásné výhledy do okolí.



mapka (kuk sem)









Šly jsme z Čerčan ke hřbitovu a pak pořád nahoru asfaltovou lesní cestou. Není to značená turistická trasa. Vede nejdřív mezi polem a lesem a pak už jen lesem. Cesta je dost široká a jde se skoro stále vzhůru ke sluníčku a po sluníčku. A když si tak stále spolu povídáme a na každém kroku děláme zastávku, abychom obdivovaly krásná panoramata, tak cesta ubíhá a ani se nenadějeme a jsme pod vrcholem. Na úplný vrchol Chlumu jsme nešly, vrch je zalesněn, prý tam není nic k vidění. Já tam nikdy ještě nebyla, měla bych se jednou po té úzké lesní pěšince vyškrábat až tam do výšky 530 metrů. Ale ráda to nechávám na jindy :).

Kamarádka Ivča zná kytičky a bylinky, tak mi je ochotně ukazuje a já se velmi ráda na stará kolena přiučím. Navíc na rozdíl ode mě tady odsud pochází, a tak okolní obce a vrchy lehce identifikuje.

Pohled na Čerčany, vrch Vepří u Přestavlk a jak jinak - žluťoučká pole kvetoucí řepky. Naštěstí jsme těsně kolem nich nešly, jinak bych měla potíže s její intenzívní vůni ( no pro mě spíše zápachem :).




Před klesáním dolů do vesničky Mezihoří v sedle mezi Chlumem (530 m) a Trkotínem (518 m) stojí pár stavení, nejpozoruhodnější z nich je Vápenka. Majitel se ji pokouší již pár let obnovit, tak mu držím palce, aby to zvládl. Objekt je skutečně unikátní, nic podobného jsem v okolí neviděla.


Sestupujeme prudce po asfaltové cestě do vesničky Mezihoří. Název obce je příznačný.  Na návsi posedíme a odpočineme a je nám krásně. Mají tu hřiště pro malé i velké, lavičky i stoly, no a jasně - přece v máji Májku - správná ves ji míti musí ! Mají taky hezkou zvoničku a v jedné předzahrádce pěkné dřevěné vyřezávané sošky, jejich fotky se mi ale vůbec nevyvedly. Nevím, co jsem to u focení dělala :). Ale slepičky, kur domácí hrabavý, se mi povedly.



Z Mezihoří jsme se šly zpět do Čerčan již po žluté značce (Kozmice-Krásná hora-Čerčany), vede tudy také cyklotrasa č. 0068. Jdeme po vrstevnici cestou mezi poli a všude jen ticho, zpěv ptáků, my dvě a výhledy. Paráda :)



Pak vstupujeme do lesa a už jen klesáme a klesáme. Všude kolem zelená barva májových čerstvých listů, kolik těch odstínů by se zde asi našlo ?


A jsme na návsi ve staré části Čerčan. Májka tu však letos chybí !

Žádné komentáře:

Okomentovat