Čerčany podzimní

Páteční odpoledne 21.10.2016




Podzim. Mé procházky i výlety se zkracují. Obloha se mračí, teploty klesají, vítr fičí. Nemění se ale má potřeba hejbat se i za takového počasí. Pro mé fotozáběry čekám sice stále na babí léto s jasnou popolední azurovou oblohou, to však sem stále nepřichází a asi už ani nepřijde.

Protože i dnes není stoprocentně jisté, zda z těch mraků nebude pršet, volím procházku spíše po vsi.


mapka (kuk sem)



Jdu klidnou Sázavskou ulicí, na jejím konci zabočím doprava nahoru k přejezdu a pak ještě kousek nahoru k hlavní silnici k Benďáku. Silnicí jdu jen kousíček, mohu hned uhnout nahoru nad hospic a pěknou klidnou cestou pokračují k panelovým bytovkám. Stoupám stále vzhůru ulicí K Vodárně. Už se i trochu potím, ale mraky se nepatrně trhají a já mám naději, že až se doškrábu do nejstarší části obce Na Bulánce, budu mít pěkný rozhled a pěkné světlo pro mé fotečky. Dostávám se nahoru na "bulánskou pláň", můj "výšlap" je odměněn zesíleným větrem, nikoli slunkem :). Ale co, i tak je tu hezky.

Nad Hospicem u Dobrého Pastýře                                               ulice   Ke Křížku                                                         U Křížku

Prohlížím si zalesněný vrch Čerčanského Chlumu, listnáče se už malinko vybarvují do žluta. Slibuji si, že se zde podívám zase asi tak za týden, zda-li už nabraly zlatou barvu.  Podél silnice na Přestavlky jsou hustě osázeny ořešáky a spadaných ořechů tu bývá v tomto čase poměrně dost. Když už jsem tady, tak se po nějakých podívám. Popošla jsem kousek a letmo prohledala brázdy, ale úspěšná jsem nebyla. Buď sběrači už vše vysbírali nebo byla tento rok úroda skromnější nebo moje oči neviděly. Vítr tam dost fičel, auta svištěla kolem mě, tak co tam, že ? Dala jsem si zpátečku a vracela se domů k Sázavě. Nejdříve po nových chodnících u rozparcelovaných pozemků na Slunečném Vrchu, pak k Návsi a pak pořád dolů uličkami kolem rodinných domků. Ještě zastávka v naší knihovně, vyzvednout si něco pěkného ke čtení pro podzimní podvečery a pak už domů na čajík a ke knížce. No prosím, taková procházka po vsi a ono je z toho 5 km. 

Pohled na Chlum od Křížku                                                             Zvonička Na Návsi                                                         Na Návsi

1 komentář: