Poříčská alej - Nové Městečko-okruhy

Středeční odpoledne 1.6.2016

Jak ten čas strašně letí. Už tu máme zase nový Den dětí. Počasí je vrtkavé, dopoledne skoro celé propršelo, teď sice svítí slunko, ale nebe je pokryté mraky od jasně bílé až po šedivou čerň. Nevím, co se z toho může vyklubat, volím proto procházku v blízkém okolí. Do osady Nové Městečko chodívám velmi často, procházky mám rozdělené podle délky, nazývám je Okružní I, II a III. Velkou výhodou tu je, že když se mi nechce, zkrátím okruh na minimum (2,5 km), když mám náladu šlapat, pak se dá kroužit i 5 km a pokud je dvojnásobná chuť, pak se dá v okružní ještě křížit sem tam :). Můžu jít jen po rovině podél Sázavy, ale můžu i vystoupat kapánek vzhůru k borovicovému lesíku nad řeku. Můžu jít alejí ve stínu starých dubů, kaštanů a javorů, ale můžu jít i loukou jen po sluníčku. Jak je libo. 

mapka(kuk sem)









Okruhy vedu většinou ve směru hodinových ručiček, ani nevím proč. Začínám Poříčskou alejí ( tak jí říkám já, jinak je to začátek žluté TZ Čerčany-Poříčí n/S). Alej často také využívám jako "rozjezdovou" při výletech na kole. Poříčská alej je krásná v každém ročním období. Za horkých dnů poskytují letité listnaté stromy blahodárný stín, v zimě naopak sluneční paprsky příjemně pronikají skrz holé koruny stromů. Na konci aleje někdo umístil pod stařičský kaštan velmi jednoduchou malou lavičku, někdy na ní usedám a zakoukám se do dáli. Vpravo mám Poříčí n/S, je vidět věž kostela sv. Havla, vlevo zase vrch našeho Chlumu.

Takto vypadá scenérie Poříčské aleje letos v první červnový den. Dnes jsem měla obzvlášť štěstí, zahlédla jsem na louce u řeky čápa s paní čápovou, jenže zachytit foto tak, aby byl párek ptáků zřetelně vidět, se mi nepodařilo.


Líná klidná Sázava, dnes hodně nahnědlá po včerejším lijáku. Pohled na ni nikdy neomrzí.



Romantika na chvilku končí, průmyslové objekty připomenou, že jsem nedaleko hlavní silnice na Benešov.  Musím přiznat, že mi zde nijak nevadí, majitelé velmi pečují o pořádek, zeleň a čistotu, a tak mohou oku i lahodit. Polní cesta vlevo ( žlutá TZ) pokračuje do obce Poříčí n/Sáz, cesta vpravo do osady Nové Městečko. Já se vydávám vpravo (už začínám kroužit :).



A nyní nastává okamžik rozhodnutí, který okruh zvolit. První odbočení vpravo do Jížní ulice znamená mírné stoupání pěknou cestičkou podél četných chat k lesíku, druhé odbočení znamená mírné stoupání o něco horší cestičkou opět kolem četných chat k lesíku, třetí odbočení znamená mírné stoupání horší cestičkou podél chat k louce. A kudy teď ? Prostě a jednoduše podle momentální nálady :). Teď se vyčasilo, natěšena volím třetí odbočku.



A jsem v oblouku, který se téměř dotýká silnice. Frekvence projíždějících aut je tak velká, vozy frčí rychle jedno za druhým.... Odprostím se od doléhajícího hluku aut a pomaličku uzavírám okruh. Jsem na nejvyšším bodě dnešní trasy, a tak výhled čerčanskou stranu je dokonalý. Přede mnou pod mrakama se oblí vrchy Čerčanského Chlumu, Častovky a Vepří. Mraky vytvářejí dnes tak fantastické obrazce, že bych si nejraději lehla na louku a snila. Jo, jenže jsem realistka, louka je mokrá a klíště v ní číhá :), tak pokračuju pěkně dál a klesám dolů k řece příjemnou cestou lemovanou břízami a duby. Sázavu  přecházím po lávce  u železničního mostu.


Kontroluju hladinu vody u jezu a chválím pěkně posekanou louku u čerčanských koupedel. Pro rekreaci je vše řádně připraveno, jen na to správné počasí se musí ještě počkat. Tenisové kurty ve všední odpoledne patří mladým čerčanským tenistům, koukám chvilku na jejich snažení - no-ještě musí hodně trénovat.




     No a procházky je konec ....




Žádné komentáře:

Okomentovat