Čerčany-Čtyřkoly-Lštění

Úterní odpoledne 22.3.2016


Očekávala jsem, že s příchodem jara budu moci podnikat delší  výlety, moc jsem se už na ně těšila. Jenže opak je pravdou, bohužel. Postihla nás doma jarní chřipka, a ta se musela chtě nechtě vyležet. Kondička, kterou jsem se mohla chlubit v únoru, byla rázem pryč. Pomaloučku tedy sbírám síličku a začínám menšími okruhy v nejbližším okolí svého domova. Dnes tedy moje stálice - okruh Čerčany-Čtyřkoly-Lštění-Čerčany. Je to příjemná hodinová procházka podél Sázavy, tudíž stále po rovině.
mapka (kuk sem)





Chodívám tudy velmi často. Od čerčanských koupadel a tenisových kurtů se vydávám přes lávku podél železničního mostu a přecházím tak na druhý břeh řeky Sázavy. Na konci lávky odbočuji doprava, míjím fotbalové hřiště a dojdu k hlavní silnici. Přecházím na druhou její stranu a hned jak je to možné, silnici opouštím a odbočuji mezi chaty a zahrádky. 

Cesta dnes není ani blátivá ani prašná, tak se jde pohodově. Pozoruji, jak už vykukují na zahrádkách bledulky a krokus. Narcisky jsou už těsně před rozpukem. Chataři tu ještě nejsou, je na ně zatím příliš velká zima. Míjím chatko-domeček pana Honzy Nedvěda, jůůů tady to krásně voní, že by nějaká pečínka či gulášek ???
A už jsem na konci zahradkářské aleje, dostávám se na silnici, která vede z Čerčan do Čtyřkol.



Po levé straně je vysoká zalesněná skála a po pravé straně řeka Sázava. Je zde ticho, zvláště v této odpolední době, ptáci už směle cvrlikají, žádná auta mě neobtěžují. Skálu v těchto místech během podzimu značně odlesnili. Odhalil se tak i domek, o kterém jsem neměla ani potuchy, že tam může stát.





U jednoho z rodinných domků zahlédnu známou paní, často zde sedává na lavičce, pokynu ji a pozdravím se s ní na dálku. Obdivuji její předzahrádku, dnes s nádherně kvetoucími fialověbílými krokusy. Takové koberečky,  neodolám a fotím.




Řeka je dnes klidná, taková líná, kačeny se cachtají v zátočince. Za řekou pohled zaujmou prvorepublikové rekreační vilky ve Lštění.







Celé léto, podzim i zimu se tady pracovalo na vodovodním přiváděči, teď se už jen uklízí a zceluje břeh. Staré bílé silniční sloupky ale nechali, to je dobře. Uvidíme, kdy a  jak se povodí a přírodě podaří dát vše do ladu. V dálce na horizontu kouká nesměle věžička kostelíka sv. Klimenta na Hradišti


Přejdu starý most přes řeku Sázavu a jsem ve Lštění. Nechce se mi jít silnicí Čerčany-Zlenice, a tak odbočím vlevo a hned u Grégrovy vily čp. 26 vpravo nahoru do Neffovy ulice



 



Přejdu železniční trať Čerčany-Sázava a za ní se dám doprava chodníčkem podél trati. Míjím pěkné prvorepublikové rekreační vilky, zastávku Lštění a jsem u železničního přejezdu se silnicí Lštění-Čerčany. 

 




Chci se ještě vyhnout silnicí, a tak odbočím doleva a polní cestou pokračuji úvozem nahoru. Dojdu tak ke žlutě značené trase, navážu na ní, přejdu potok Borka. U potoka mě zaujme kytka, neznám ji, tak si ji fotím, snad se o ní něco dočtu doma. 
 






Po žluté se dostanu do ulice Na dolejší a k rozcestníku na hlavní silnici. Kousek jdu po silnici a nahoře za občerstvením Pod Benďákem odbočím doprava, abych se podívala na ovečky. Fascinuje mě, jak dokážou spásat tu kraťoučkou trávu, za plotem je delší, tak se tak strašně snaží na ni dosáhnout, až je to dojemné.

No a pak už kolem truhlárny čerčanskými ulicemi na Okraji a Suková zpět ke koupadlům.


Žádné komentáře:

Okomentovat